Župan Kolar: Sajam poput Wellconea doprinijet će da do 2025. godine ostvarimo plan porasta zagorskog turizma od 500 posto

Objavljeno: 15.05.2016. mladenmandic

 

U sportskoj dvorani krapinske Srednje škole danas je u organizaciji Zagorje Internationala i njegovih partnera započeo trodnevni, prvi Regionalni sajam kontinentalnog turizma “Wellcone”, koji je okupio 50-ak izlagača iz sjeverozapadne Hrvatske te novinare iz Hrvatske, Mađarske i Slovenije.
Prije otvorenja Sajma uzvanike su s pet kočija i konjanicima na čelu kolone, pred ulaz u sportsku dvoranu dovezli članovi Županijske udruge uzgajivača konja iz Krapine na čelu s predsjednikom Udruge Mirkom Majsecom.

Ambiciozan projekt

Direktor Zagorje Internationala Goran Kunštek rekao je u uvodnom obraćanju da se, kao i u projekt prvih zagorskih digitalnih novina, u projekt organizacije Regionalnog sajma kontinentalnog turizma Wellcone, ušlo ambiciozno te da za njega smatra da bi idućih godina iz regionalnog trebao prerasti u nacionalni, pa i međunarodni Sajam kontinentalnog turizma. Pozvao je pritom sve zainteresirane da dođu i iskuse iz prve ruke turističku ponudu kontinentalne Hrvatske.
Pomoćnik ministra poduzetništva i obrta Mario Antonić rekao je kako će Ministarstvo u sljedećem razdoblju donijeti niz subvencija i povoljnih financijskih aranžmana za zapošljavanje novih ljudi da se zadrže u Zagorju.
U ime glavnog pokrovitelja manifestacije, Ministarstva turizma, pomoćnica ministra turizma Martina Jantol je rekla kako se turizam ne može svoditi samo na sezonski morski turizam, već je zadatak svih da se što više produži turistička sezona, a Zagorci za to imaju sve preduvjete, kroz svoje bisere turizma. Osvrnula se i na mjere koje se poduzimaju da bi se privukli domaći gosti po uzoru na mađarski, u kojem se daju kuponi domaćim turistima za razne popuste u hotelima, bazenima, restoranima, muzejima i ostalim turističkim destinacijama. Na kraju je također istakla da će i Ministarstvo turizma svojim mjerama znatno više poticati razvoj kontinentalnog turizma koji se može provoditi svih 365 dana u godini, ali i novcem iz Fondova europske unije može se puno toga napraviti.
Krapinsko – zagorski župan Željko Kolar, otvarajući Sajam, pohvalio je organizatora za inicijativu te je rekao da je u prva četiri mjeseca u Zagorju zabilježen porast od 48 posto u broju dolazaka i 44 posto u broju noćenja, a marijansko svetište u Mariji Bistrici imalo je prošle godine više od milijun hodočasnika.
No, nastavio je Kolar, cilj nam je da se do konca 2025. godine, broj turista i broj noćenja u Zagorju poveća za 500 posto.
– To nije nimalo nerealno, to smo ugradili i u naš Master plan razvoja zagorskog turizma. Upravo ovakve manifestacije poput ovog Regionalnog sajma kontinentalnog turizma, siguran sam da će u tome uvelike doprinijeti – rekao je župan Kolar.
Dodao je da za razliku od morskog turizma koji godišnje može rasti nekoliko posto, kontinentalni turizam ima velike razvoj za nagli prosperitet, a Krapinsko – zagorska županija je jedna od najznačajnijih destinacija hrvatskog kontinentalnog turizma.

Ima se što vidjeti

Zadovoljni su bili i izlagači, koji su i sami rekli da se nadaju velikoj posjećenosti Sajma jer se ima što vidjeti.
Vlasta Krklec ispred Muzeja krapinskih neandertalaca u Krapini rekla je kako su izuzetno zadovoljni što na jednom mjestu mogu predstaviti cjelokupnu muzejsku ponuda Zagorja te da bi ovakvih manifestacija trebalo biti što više.
Ispred restorana “Ribič” iz Velikog Trgovišća, njegov vlasnik Božidar Huzak rekao je kako je iznimno zadovoljan pokretanjem inicijative o održavanju ovakve vrste sajma.
– Ove godine obilježavamo 50. godišnjicu našeg restorana i želja nam je u naš prekrasni dio Zagorja dovesti što više gostiju. Nadamo da će i ovaj sajam i naša današnja prezentacija na Sajmu u tome umnogome pomoći – rekao nam je Huzak.

Posjetitelje Sajma pak očekuju brojne nagrade i popusti na ulaznice za muzeje i zagorske terme, moći će se provozati u kočiji, uživati u probranim zagorskim vinima i delicijama te kušati srednjovjekovni gulaš od veprovine te srednjovjekovno domaće pivo, što je odlična uvertira za subotnju Štruklijadu koja se održava u Krapinskim Toplicama, a kamo će se sa Sajma u grupama moći odvesti u elektro-kočiji.

“Wellcone” se inače odvija pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice, uz supokroviteljstvo Ministarstva poduzetništva i obrta i Ministarstvo regionalnog razvoja i Europskih fondova, uz partnere, Krapinsko – zagorsku županiju, Turističku zajednicu Krapinsko – zagorske županije, Grad Krapinu i krapinsku Turističku zajednicu, Zagorsku razvojnu agenciju, Presečki grupu, Fil Art te uz akademskog partnera, Veleučilište Vern. Glavni organizator su prve zagorske digitalne novine Zagorje International, uz suorganizatora “VinOliva” iz Mađarske te medijskog partnera, Radio Kaj. Sajam traje do nedjelje, do 20 sati.


Uz otvorenje Sajma održana i panel rasprava o kontinentalnom turizmu

“Najveća slabost hrvatskog turizma je što nam gosti premalo troše, samo 60-ak eura po danu”

Uz današnje otvorenje regionalnog Sajma kontinentalnog turizma Wellcone, održana je i panel rasprava o tome kako unaprijediti turističku ponudu kontinentalne Hrvatske.

Sanela Vrkljan iz Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore rekla je da svoju turističku ponudu trebamo nuditi kroz prepoznatljivu regiju. Problem Hrvatske je što turizam u BDP-u Hrvatske sudjeluju sa 17 posto, dok u zemljama regije iznosi svega 3 do 6 posto, što znači da je loša ukupna gospodarska slika Hrvatske.

Primjer Austrije

Dodala je da za razliku od Hrvatske, u Austriji svi mali OPG-ovi sudjeluju u turizmu i kako se na stolovima u njihovim hotelima uglavnom poslužuje njihova domaća hrana sa seoskih gospodarstava. Vlasta Krklec iz Muzeja krapinskog pračovjeka govorila je o važnosti muzeja i kulturnog identiteta u turističkoj ponudi rekavši kako je Muzeje Hrvatskog zagorja u posljednjih godinu dana posjetilo više od 300 tisuća turista. O slovenskim iskustvima u razvoju kontinentalnog turizma govorio je Marko Koščak iz Fakulteta za turizam u Brežicama, a o mađarskim iskustvima i uvođenje posebnih kupona za domaće mađarske turiste Zoltan Gyorffy iz VinOlive. O zagorskom kontinentalnom turizmu govorili su Elvis Pavleković iz Termi Jezerčica i Mislav Hudoletnjak iz Bluesun hotela Kaj.

Komparativne prednosti

Željko Trezner iz Veleučilišta Vern rekao je kako je najveća slabost hrvatskog turizma što gosti u Hrvatskoj premalo troše, samo 60-ak eura po danu i kako unatoč tome što imamo sve komparativne prednosti u razvoju turizma u odnosu na zemlje u okružju, to nismo znali dobro iskoristiti.

– Zemlje u okružju su nas u mnogo čemu prestigle. Slovenija, Češka, Slovačka i Mađarska koje su daleko zaostajale za Hrvatskom, sada nam mogu biti turistički uzori – rekao je Željko Trezner s Verna.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba