Odlične vijesti došle su u Hum na Sutli početkom tjedna – odlukom ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, gradit će se državna cesta od graničnog prijelaza Hum na Sutli do graničnog prijelaza Mali Tabor, duljine oko pet kilometara te će pritom imati status državne. Zvat će se DC 233.
– Ovo je san za Humčane, a priča o toj cesti počinje otkad postoji i Općina, dakle od 1993. godine na ovamo. Dakle, iza nas je nekih 25 godina, želja, htijenja i pokušaja, a sada smo u sinergiji s aktualnom državnom vlašću, uz podršku premijera Plenkovića i ministra Butkovića pronašli rješenje da dobijemo tu cestu, a da ona usto bude i državna – rekao nam je načelnik Huma na Sutli Zvonko Jutriša, dodajući da je Općina Hum na Sutli odradila dio priče koji je formalno – pravno trebalo odraditi, da bi se uopće stvorili preduvjeti da se nešto čega još nema, moglo proglasiti i prekategorizirati u državnu cestu. To je upravo ovih dana učinjeno i 3. prosinca je i službeno donijeta odluka, koja je već obznanjena i u Narodnim novinama te je priča u tom smislu završena.

Uskoro kreću izvlaštenja

– Mi smo kao Općina odradili dobar dio dokumentacije, od idejnog rješenja, projektne dokumentacije, glavnog projekta i geodetskog elaborata, kao pripremu za buduće izvlaštenje svih onih čije su čestice u koridoru te buduće ceste, do dobivanja građevinske dozvole, što je bila i glavna pretpostavka, uz odluku ministra o prekategorizaciji, kako bismo mogli prenijeti kompletnu dokumentaciju, što smo ovih dana i učinili. Do kraja tjedna ćemo potpisati sporazum s Hrvatskim cestama o provođenju izvlaštenja, kojega će provesti Općina, što će nas koštati oko 200 tisuća kuna, uz dosadašnjih potrošenih 500 tisuća kuna. No, kompletno izvlaštenje i otkup zemljišta financirat će Hrvatske ceste, za što je novac osigurani u njihovom proračunu – istaknuo je načelnik Jutriša.

Kaže kako se nada da će se s izvlaštenjima početi već do kraja ove godine i da će sljedeće godine imati noveliranu građevinsku dozvolu od strane Hrvatskih cesta te da će se tako stvoriti preduvjeti za raspisivanje natječaja i početak gradnje na prvoj dionici dugoj oko kilometar i pol te gradnje rotora, tako da bi to ukupno bilo oko dva kilometra ceste. Za ovu prvu fazu osigurano je oko četiri milijuna kuna samo za otkup zemljišta, a onda, kaže Jutriša, slijedi daljnji otkup, ishođenje dokumentacije i naposljetku i gradnja druge faze ceste.

Ukupno pet kilometara

– Tom ćemo cestom doći u našu Poslovnu zonu i s nje će biti prilazi našim gospodarskim objektima, što je najznačajnije u svemu tome. Ukupna dužina ceste bit će oko pet kilometara i to će biti vrijednost investicije oko 20 milijuna kuna – objašnjava Jutriša, dodajući da ova cesta za Hum na Sutli uistinu znači puno.
– Budući da je cesta prema Pregradi izrazito loša i brdovita zbog reljefa kakav jest, ova cesta koja naposljetku ide prema Zagorskim Selima i Kumrovcu je kompletno u svojem koridoru “ravničarska” jer slijedi tok rijeke Sutle. Ona bi mogla preuzeti i značajni dio tereta sada koji ide u pravcu Krapine, a značajno nam je i to da je počela revitalizacija Sutlanskog jezera, obnavlja se brana i tu su ugovoreni veliki zahvati. Tako bismo do 2021. godine mogli imati Sutlansko jezero revitalizirano, što znači ponovno otvaranje jednog turističkog djela, jer je nekad davno bilo izuzetno živo na tom jezeru. Imamo ambicije, kao i Slovenci da se uz to jezero otvore i nekakvi novi turistički sadržaji. Ta cesta će prolaziti upravo uz samo Sutlansko jezero, i bit će spojena u Malom Taboru na DC 229, koja nastavlja dalje sutlanskim koridorom do Zagorskih Sela – zaključuje Jutriša.