JESTE LI POTPISALI IZJAVE? Od 1. rujna krapinski Krakom će početi primjenjivati novi cjenik usluge prikupljanja miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada

OBRAČUN PO VOLUMENU SPREMNIKA, A NE PO BROJU ČLANOVA DOMAĆINSTVA: Zelena kanta od 120 litara poskupljuje s 51,01 na 76,61 kn mjesečno – evo što je sve uključeno u cijenu

Objavljeno: 18.08.2018. Alen Brodar

Od 01. rujna u krapinskom komunalnom poduzeću Krakom počet će primjena novog cjenika javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada,  usklađenog s kriterijima važećih propisa iz područja gospodarenja otpadom preuzetih iz EU direktiva.

Građani Krapine te okolnih općina – Đurmanca, Jesenja, Petrovskog i Radoboja mogli su se o tome već informirati putem medija i internetske stranice Krakoma, međutim, ozbiljno zanimanje za novi cjenik počelo je kada im je na kućne adrese stigla i izjava o načinu korištenja javne usluge, koju treba potpisati. Stoga su posljednjih dana u Krakomu gužve, jer velik dio građana traži dodatno pojašnjenje.

– Građanima i svim korisnicima usluge dostavljene su izjave s podacima iz evidencije naše baze podataka, gdje građani provjeravaju navedene podatke te se tom izjavom očituju o njihovoj točnosti podataka ili dostavljaju ispravne podatke. U izjavi je bitno očitovanje da li žele i imaju li potrebu za uvođenje odvoza biootpada ili će ga sami kompostirati. Nakon što se svi ti podaci obrade, nama će biti poznat broj korisnika usluga koji su se izjasnili za korištenje usluge odvoza biorazgradivog otpada, koji će se odvojeno prikupljati i odvoziti jednom tjedno. Odvoz biootpada poskupljuje cijenu odvoza 25 posto za fizičke osobe, odnosno 30 posto za pravne osobe, a cjenik javne usluge dostavljen je uz izjave tako da prilikom potpisivanja izjave korisnici imaju tu informaciju – objasnila nam je direktorica Krakoma Katarina Posilović.

Žute i crne kante

Navedeno potencijalno poskupljenje zbog odvoza biootpada tek je dio novog cjenika (potencijalno – jer ako se izjasnite da ne trebate odvoz biootpada, do dodatnog povećanja cijene na novoformiranom cjeniku ne dolazi i u tom slučaju ne dobivate crni spremnik za biootpad op.a.). A prema novom cjeniku, odvoz otpada iz zelenih kanti na području koje pokriva Krakom od 1. rujna svakako poskupljuje, dok će u toj cijeni biti i odvoz otpada iz plavih kanti, odnosno u budućnosti i iz žutih kanti. Naime, predviđeno je da će se plastika odvajati od papira te će se korisnicima usluga podijeliti i žuti spremnici, kao i spremnici za biootpad – crni spremnici. Nabavu spremnika sufinancirat će Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i Grad Krapina te općine Đurmanec, Jesenje, Petrovsko i Radoboj, svaki za svoje građane. U tijeku je potpisivanje ugovora te se očekuje isporuka i podjela spremnika po provođenju postupka javne nabave od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

Što to znači u praksi? Znači da se prestaje gledati broj korisnika po domaćinstvu, što je bio dosadašnji kriterij za formiranje cijene odvoza otpada, već se isključivo gleda volumen spremnika, odnosno kante koja je u domaćinstvu. Tako su određene jedinstvene cijene za kante od 80, 120, odnosno 240 litara – odvoz zelene kante od 80 litara koštat će mjesečno 61,25 kuna. Dosad je odvoz smeća iz takve kante koštao 25,70 kuna ako se radilo o jednom članu u domaćinstvu, odnosno 39,26 kuna ako se radilo o dva člana u domaćinstvu. Odvoz kante od 120 litara, kakvih je najviše, a odnosi se na domaćinstva s tri ili više članova, umjesto dosadašnjih 51,01 kune koštat će 76,61 kunu (50 posto više), dok će mjesečna cijena za posudu od 240 litara (po zahtjevu) umjesto dosadašnjih 88,07 kuna biti 153,23 kune (74 posto više). Valja pritom napomenuti da Krakom ima ukupno oko 6500 korisnika usluge odvoza otpada, od čega ih je 15 posto s jednom članom u domaćinstvu, 20 posto s dva člana, 65 posto s tri i više članova, dok je korisnika velike kante i na vlastiti zahtjev svega 0,3 posto.

Direktorica Krakoma Katarina Posilović
Direktorica Krakoma Katarina Posilović

– To su cijene za dva odvoza zelenih kanti mjesečno. Naime, dosad se zelena kanta odvozila jednom tjedno, a plava jednom mjesečno. Mi ćemo i dalje svakog tjedna odvoziti otpad, ali će to biti jedan tjedan zelena kanta, drugi tjedan plava kanta, i tako u krug. Želimo poticati građane da počnu odvajati otpad, jer dosad je puno otpada koji pripada u plavu kantu (otpadni papir, karton i plastika) završavalo u zelenoj kanti, jer se ljudima nije dalo odvajati. Ovako će imati manje otpada u zelenim kantama te neće biti potrebno odvoziti ih jednom tjedno. S druge strane, češće će se odvoziti plava kanta. Valja napomenuti da se ovo poskupljenje odnosi na zelene kante, a da je odvoz otpada iz plave kante u toj cijeni, a tako će biti i sa žutima kada se podijele. Također, cijena jednog odvoza je 2,40 kuna (dva odvoza su u već formiranoj cijeni), a ukoliko iznesete zelenu kantu samo jednom mjesečno, račun će biti manji za taj iznos, odnosno veći ako će se otpad iz zelene kante morati odvoziti češće od dva puta mjesečno – objasnila je Posilović, dodajući kako cijene odvoza otpada u Krapini i okolnim općinama nisu dirane od 2010. godine te da se radi o odvozu smeća na odlagalište Gorjak.

Čipiranje kanti

– Kada konačno proradi Piškornica, morat ćemo odvoziti otpad tamo, što će sigurno biti skuplje, a s ovim intenzitetom odvoza otpada iz zelenih kanti, Gorjak ima kapacitet za još otprilike šest godina. Ukoliko se taj intenzitet smanji, odnosno, ako će se početi odvajati otpad i neće se zelene kante puniti sa svim i svačim, taj period jeftinijeg odvoza otpada u Gorjak se može znatno produžiti, pa čak i duplo – objasnila je Posilović.

Što se tiče cijena za poslovne prostore, odnosno pravne osobe, oni koji su imali kantu od 120 litara će umjesto dosadašnjih 71,80 kuna plaćati 100,34 kune, dok će oni koji imaju kante od 240 litara umjesto dosadašnjih 116,10 kuna plaćati 200,69 kuna. Novost je i da pravne osobe s poslovnim prostorima do 100 četvornih metara mogu zatražiti posudu i od 1100 litara, što će koštati 919,82 kune.

– Korisniku usluge osigurava se mogućnost odvojene predaje otpada na njegovom obračunskom mjestu – u domaćinstvima ili gospodarskoj djelatnosti, a korisnik usluge dužan je tu uslugu koristiti, odgovorno postupati s otpadom, odvajati ga, kao i koristiti reciklažno dvorište i eko-otoke za kategorije otpada koje se ne skupljaju u spremnicima te predavati glomazni otpad – objašnjavaju u Krakomu.

U ponedjeljak tako djelatnici Krakoma kreću na teren, kako bi počeli čipirati sve kante, da se točno zna koliko je puta koja kanta podignuta u smećar, dok će u utorak, 21. kolovoza, biti održan sastanak sa svim predstavnicima stambenih zgrada, budući da su one specifične te će se za svaku zgradu morati pronaći posebno rješenje. U narednom razdoblju korisnicima će se dostaviti plan odvoza otpada te upute o postupanju s raznim vrstama otpada a informacije će biti dostupne na internetskoj stranici Krakoma. Uslijedit će i podjela spremnika nakon završetka postupka nabave u Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost koji bespovratno sufinancira 85 posto vrijednosti nabave spremnika.

Brojne usluge

S obaveznom javnom uslugom odvoza miješanog komunalnog otpada povezane su i usluge odvojenog sakupljanja komunalnog otpada koje se korisnicima usluge pružaju bez naknade. U te usluge ulaze sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada kod samog korisnika, preuzimanje krupnog (glomaznog) otpada od korisnika usluge kod samog korisnika u količini do najviše dva kubika u kalendarskoj godini te posebnih kategorija otpada putem mobilnih reciklažnih dvorišta, zatim sakupljanje krupnog glomaznog otpada u reciklažnom dvorištu kao i svih kategorija posebnih vrsta otpada propisanih aktom o radu reciklažnog dvorišta te sakupljanje otpadnog papira i kartona, plastike, stakla i tekstila putem spremnika postavljenih na javnim površinama.

– Na zahtjev korisnika usluge pružaju se i usluge koje se dodatno naplaćuju i to preuzimanje većih količina miješanog komunalnog i biorazgradivog komunalnog otpada te veće količine krupnog glomaznog otpada kod korisnika usluge. Ako se prilikom preuzimanja otpada utvrdi nepoštivanje ugovora odnosno  postupci s otpadom  koji su protivni utvrđenim pravilima prekršitelju će se obračunati ugovorna kazna u skladu s važećim cjenikom koja se kreće od 300 do 1000 kuna – ističu u Krakomu te dodaju da je svrha uspostave održivog gospodarenja otpadom osiguravanje uvjeta za odvojeno predavanje otpada te uvođenje poticajnih mjera za sve posjednike i proizvođače otpada.

Uz navedeno, provodit će se i sanacija otpadom onečišćenih površina kao i zbrinjavanje otpada na propisan način što iziskuje značajna materijalna ulaganja.

– To je ulaganje u budućnost, ulaganje u naše zdravlje, u čisti okoliš, u smanjenje zagađenja ali i stvaranje novih radnih mjesta te davanje nove vrijednosti starim odbačenim stvarima. Mi smo uvjereni da zajedno to možemo postići, pa pozivamo sve naše korisnike usluga da razvrstavaju otpad i koriste raspoložive usluge te time doprinose održivom gospodarenju otpadom – zaključuju u Krakomu.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba