ZAPOČELO PROVOĐENJE VELIKOG ISTRAŽIVANJA CENTRA ZA SIGURNU VOŽNJU, PRVO TAKVE VRSTE U HRVATSKOJ

Jeste li se ikada zapitali što bi se dogodilo da vam, dok pišete poruku, na cestu istrči pješak ili se pojavi drugi automobil?

Objavljeno: 19.07.2018. JJ

Postoji li razlika u vremenu u kojem će vozač zamijetiti prepreku, zakočiti ili je zaobići u situaciji kada koristi mobitel za volanom, za razliku od situacije kad to ne čini? Što se događa s automobilom dok je vozač zaokupljen SMS porukom, a što kad mu još pritom istrči pješak ili se pojavi drugi automobil? To su samo neka od pitanja na koja će precizne odgovore kroz istraživanje distrakcije, konkretno kroz mjerenja i testiranja vozača u svim simuliranim uvjetima, dati istraživački tim okupljen u okviru projekta Dan bez mobitela u prometu Hrvatske udruge menadžera sigurnosti, koja ovih dana provodi istraživanje na poligonima Centra za sigurnu vožnju ORYX-a. Radi se o prvom istraživanju te vrste koje će biti provedeno u Hrvatskoj, a čiji će rezultati biti prezentirani početkom rujna.

Vodeni stup

Jučer je istraživački tim na poligonu Centra za sigurnu vožnju zainteresiranima omogućio da sami probaju voziti pod distrakcijom i preprekama, kako bi osjetili što se događa s automobilom kad nije pod kontrolom vozača. Prepreke su vodeni stupovi koji predstavljaju pješake, bicikliste, majke ili očeve kako prelaze cestu s bebom u kolicima ili naprosto osobe koje pretrčavaju prometnicu da bi sustigli tramvaj ili autobus. Taj vodeni stup se pred vozačem nepredviđeno uzdiže, a vozač ga mora primijetiti i reagirati, zakočiti ili zaobići, a ne pregaziti. Ispitivači mjere što se događa kad vodeni stup iskoči vozaču kad je za mobitelom, a što kad istom brzinom i na istoj ruti ceste vozi koncentriran na promet. Vozači uključeni u istraživanje nisu profesionalci. Štoviše, različite su dobi, spola i dužine vozačkog staža. Ima onih koji su vozačku dozvolu dobili prije par mjeseci, onih koji voze nešto više od pet godina, te onih koji za volanom broje i više od 40 godina.
Iako će se tek nakon niza provedenih mjerenja i testiranja situacija i simulacija uvjeta u vožnji analizirati i sumirati rezultati, već nakon prvih par dana istraživanja, može se ustvrditi kako je korištenje mobitela tijekom testiranja znatno utjecalo na vještine vožnje vozača. Vodeni zid često su vozači baš u tim situacijama probijali i to bez obzira koje oni bili dobi, spola ili vozačkog iskustva.

Objavljivanje brošure

Nakon provedenog istraživanja, rezultati će se naći u brošuri koja će biti objavljena u okviru Dana bez mobitela u prometu, projekta Hrvatske udruge menadžera sigurnosti.
Dan bez mobitela u prometu, kao kampanja osvješćivanja o opasnostima korištenja mobitela u prometu, provodi se drugu godinu zaredom. Podupire je Ministarstvo unutarnjih poslova, a sufinancirana je iz Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa. Dan bez mobitela u prometu će se obilježiti 21. listopada, drugu godinu zaredom, a istraživanje distrakcije mobitelom tek je jedna od aktivnosti ovogodišnje kampanje HUMS-a. Lani je u okviru projekta Dan bez mobitela u prometu HUMS proveo i istraživanje navika ponašanja sudionika u prometu, koje je također bilo prvo takve vrste u Hrvatskoj, a rezultati su pokazali da čak 91 posto vozača koristi mobitel za volanom, 33 posto biciklista telefonira dok pedalira te 50 posto pješaka dok prelazi prometnicu.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba