BOXMARK DEMANTIRA “PROVJERENO”: STIGLA REAKCIJA NA PRILOG U KOJEM BIVŠI RADNICI IZNOSE SVOJA POTRESNA SVJEDOČANSTVA O RADU U ZLATARBISTRIČKOJ TVORNICI

“Sve su to neistine. Zastupljeno je subjektivno stajalište 0,037 posto ukupnog broja sadašnjih i bivših radnika”

Objavljeno: 18.07.2018. zagorjeinternational

Iz Boxmarka je stigla reakcija na tekst objavljen na portalu Zagorje International 10. srpnja 2018. godine, pod nazivom “Provjereno donosi: Zlatarbistrička tvornica u kojoj je norma važnija od čovjeka – Potresna svjedočanstva djelatnika Boxmarka: za radnog vremena nema odlaska na wc, nema vode i nema razgovora među zaposlenicima.“ U članku su navedene izjave bivših radnika Boxmarka koje su dali Novoj TV, a emitirane su u emisiji “Provjereno“, 5. srpnja 2018. godine. Iz Boxmarka navode kako prilog, kao i članak, proizvode lažni utisak da nitko ne želi raditi u Boxmarku, da rad u Boxmarku podrazumijeva kršenje radničkih prava, izvršavanje nemogućih zadataka, trpljenje uvreda nadređenih, narušenje zdravlja, pri čemu radnici tobože u Boxmarku ne bi mogli jesti niti piti, imaju ograničen pristup toaletu. Sve su to neistine, ističu. U tom članku se, navode u Boxmarku, upućivanjem na članak portala Varaždinski.hr, implicitno na njihov teret stavlja da nisu na vrijeme odgovorili na novinarski upit. S tim u vezi ističu kako je novinarka Nove TV Ana Malbaša upit e-mailom poslala Boxmarku dva dana prije emitiranja reportaže u emisiji “Provjereno“, isti dan kada je najava emisije već objavljena, te da upit sadržajno nije bio podoban za provjeru svih neosnovanih optužbi koje su iznesene na račun Boxmarka.
U nastavku pročitajte ostatak zahtjeva za objavljivanje ispravka.

“Tendenciozno i aferaški”

– Boxmark je ozbiljno društvo koje se bavi proizvodnjom i izvozom, kao jedan od najvećih privatnih poslodavaca i izvoznika u Hrvatskoj, doista, na sreću društva i tisuća radnika i kooperanata, ima dosta posla. Doduše, čitajući članak od 10. srpnja, stječe se dojam da je stav autora da bi vodstvo Boxmarka trebalo napustiti osnovnu djelatnost ako mu se obrati netko iz Nove TV ili na primjer portala Varaždinskog RTL-a, a kako bi komentirao pojedine notorno neistinite teze o poslovanju Boxmarka. Boxmark ne bježi od javne komunikacije o svojem poslovanju i svojim radnicima, u okvirima koji odgovaraju njegovoj osnovnoj djelatnosti i poželjno, uz uvjet da se komunikacija vodi na ozbiljan i argumentiran način. Nažalost, u ovom slučaju taj uvjet nije ispunjen, već se od strane pojedinih medija temi pristupa na tendenciozan i aferaški način, bez provjere barem onih podataka koji su javno dostupni. Brza reakcija bez adekvatnih provjera i uvažavanja činjenica i argumenata može biti štetna, jer postoji ili bi trebala postojati odgovornost za sadržaj vlastitih objava. Nije istina, kao što se to navodi u emisiji “Provjereno“, na koju upućuje članak, da nitko ne želi raditi u Boxmarku. U Boxmarku u ovom trenutku radi 3107 ljudi. Boxmark je doista opetovano javno komunicirao da mu nedostaje radne snage, međutim, ne bilo kojih radnika, već stručnih kadrova, prije svega šivača i krojača. Radi se o zanimanjima koja su deficitarna u sjeverozapadnoj Hrvatskoj, što je objektivan podatak koji se lako može provjeriti jednostavnim uvidom u javno dostupne podatke. Boxmark traži strane radnike upravo za ova deficitarna zanimanja, a ne da bi zamijenio hrvatske radnike strancima. Strani radnici koje trenutno zapošljava čine samo 1,16 posto svih Boxmarkovih zaposlenika u Hrvatskoj. Postojanje normi je uobičajeno u industrijskoj proizvodnji. Za vrstu poslova koje se spominju u članku, norma se ne odnosi na čitave komade kože, kao što se insinuira, već kožne krojne dijelove manjeg formata (veličine A4 papira). Ovako postavljene norme nisu ni po čemu neuobičajene. U Boxmarku zadani postotak norme (na normiranim radnim mjestima) prosječno ostvaruje 92,52 posto radnika, od toga broja 48,38 posto ostvaruje rezultat veći od norme, za što dobivaju dodatne bonuse, a prosječno 39,23 posto svih radnika ostvaruje dodatne bonuse s osnova izvrsnosti. To znači da barem pet puta više radnika premaši normu nego što je ne ispuni. Neisplatom stimulacija radnicima koji premašuju ovako postavljene norme i izjednačavanjem primanja svih radnika, Boxmark bi zapravo profitirao, ali to ne bi bilo produktivno niti pravedno prema većini radnika – kažu u Boxmarku.

Liječila 40 radnika

– U članku se pretendira izjave ukupno četiri (mahom bivša) radnika Boxmarka, u kojima oni izražavaju svoje subjektivne i neprovjerljive stavove o radu u Boxmarku, predstaviti kao potpuno i konačno svjedočanstvo o uvjetima rada, kako ih doživljavaju svi radnici. Ovakve izjave ne mogu predstavljati potpunu niti objektivnu informaciju, uzevši u obzir da je u Boxmarku od početka njegovog rada radio 10.791 radnik. Dakle, u članku je zastupljeno subjektivno stajalište 0,037 posto ukupnog broja sadašnjih i bivših radnika, pa se iz tih izjava ne može izvlačiti tako široke zaključke kakvi se iznose u reportaži. Prema podacima kojima raspolaže Boxmark, Nikica Božović je liječila 40 Boxmarkovih radnika, dakle 0,37 posto ukupnog broja radnika koji su radili u Boxmarku od njegovog osnivanja. To znači da izjave navedene gospođe, koje su predstavljene na način da se tobože odnose na brojne pacijente radnika Boxmarka, baš nikako ne mogu biti uzete za ozbiljno. U osamnaest godina poslovanja Boxmarka utvrđena su samo dva slučaja profesionalne bolesti, što je na razini daleko ispod bilo kakve statističke greške (0,019 posto svih radnika koji su radili u Boxmarku). To jasno pokazuje da rad Boxmarka ne uzrokuje profesionalne bolesti. Boxmark ima vrlo strogi kodeks ponašanja i interne procedure koje omogućavaju svim radnicima podnošenje pritužbi na postupanje nadređenih osoba. Međutim, osobe čije izjave su prenesene u članku, o navodnim vrijeđanjima od strane nadređenih osoba, nikada nisu uputile formalnu pritužbu unutar Boxmarka, što Boxmark dovodi u situaciju da preko medija prvi put doznaje za takve tvrdnje, bez jasnog navođenja konkretnih okolnosti, a to značajno umanjuje njihovu vjerodostojnost. U članku se našla i teza da radnici Boxmarka na radnom mjestu ne mogu imati vodu te da ne smiju ići na WC. To naravno nije istina; naravno da radnici redovito sa sobom imaju vodu ili sok koje drže na za to predviđenim mjestima. Teze o zabranama odlaska na WC su ispod svake razine, pa je teško uopće obrazlagati njihovu neistinitost. Kvalifikacije radnika Boxmarka kao ponižavajućih i bolesnih predstavlja tešku uvredu i za Boxmark i za njegove radnike, i Boxmark je odlučno odbacuje. Izvor svih ovih neistinitih navoda je reportaža iz emisije Nove TV pod nazivom “Provjereno“ od 5. srpnja 2018. godine. Boxmark je Novoj TV povodom te reportaže podnio zahtjev za objavom opširnog ispravka pogrešnih informacija iznesenih u toj reportaži i očekuje skoro objavljivanje tog ispravka – zaključuju u Boxmarku.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba