Baybars Altuntaş predsjednik Svjetskog foruma poslovnih anđela (WBAF), koji ovih dana boravi u Hrvatskoj, u nedjelju je u Krapini s krapinsko – zagorskim županom Željkom Kolarom, u prisutnosti gradonačelnika Donje Stubice Nikole Gospočića, potpisao ugovor u suradnji. Prije samog potpisivanja, Altuntaş je upoznat s onim što Županija radi po pitanju razvoja poduzetništva i obrtništva, koje se investicije pripremaju kao pomoć start-upovima te o budućem znanstveno – edukacijskom centru, koji će biti u Stubičkom Golubovcu, u dvorcu Golubovec a koji Krapinsko – zagorska županija priprema u suradnji s Gradom Donja Stubica.

Dvorac Golubovec

– Polovicu dvorca dobili smo od Vlade RH na upravljanje na 40 godina, a druga polovica je osigurana putem dražbe na Trgovačkom sudu. S obzirom na veliko iskustvo, znanje i poznavanje u provedbi velikih projekata te pomoći poslovnih anđela ovakvoj vrsti projekata, gdje se potiču i spajaju znanost i nove tehnologije, gospodinu Altuntaşu smo prezentirali projekt znanstveno – edukacijskog centra dvorcu Golubovec. Ovaj sporazum daje nam mogućnost da koristimo njihovo znanje njegovih ljudi za edukacije i sa zadovoljstvom mogu reći da je već prvi sastanak doveo do toga da će gospodin Altuntaş sljedeći put kad dođe u RH, u dvorcu Bračak organizirati jednu edukaciju za naše poduzetnike i obrtnike – najavio je župan Kolar.
Baybars Altuntaş je uspješan poduzetnik, poslovni anđeo, zvijezda turske verzije Shark Tanka (poduzetnički reality show) i autor bestselera “Iz autobusa u superauto: kako sam postao velika televizijska zvijezda i proslavljeni ulagač“, u kojoj opisuje svoje poduzetničko iskustvo i put do uspjeha. Potpredsjednik je Europske trgovinske asocijacije za poslovne anđele, seed projekte i druge dionike na tržištu u ranoj fazi razvoja (EBAN), predsjednik Udruge poslovnih anđela Turske (TBAA), svjetski ambasador poduzetništva za Tursku i zemlje Balkana, dobitnik nagrade “Best Individual” u Europi (EBAN), a o ovoj suradnji s Krapinsko – zagorskom županijom kaže, koristeći metaforu, da poslovni anđeli uvijek ulažu u “džokeja, a ne u konja”, a da je uspjeh pronaći pravog “džokeja”.
– Kad sam od gospodina župana čuo za ideju pretvaranja jednog dvorca u znanstveno – edukacijski centar rekao sam sam sebi da je to zanimljivo, jer je već sama ideja inovativna. Stoga mi je zadovoljstvo podržati takav projekt i promovirat ćemo to globalno. Bit će to destinacija gdje će mladi poduzetnici moći razvijati svoje kreativno razmišljanje. Edukacija je vrlo važna, jer “uzalud imate dobrog konja, ako nemate džokeja koji ga zna voditi. Puno je veći broj konja nego džokeja, a ovaj će centar stvarati upravo džokeje” – objasnio je Altuntaş.
Dodao je da ovaj sporazum za WBAF znači da će sada imati lokaciju koja će okupljati poslovne inovatore na jednom mjestu.

Kako do BMW-a?

– Inovacijski centar dosad nismo imali. Svi maju Regionalne centre, a sada jedan dvorac otvara vrata za inovatore. Možemo sada reći da imamo novi centar za naše novatore – kazao je Altuntaş.
Kako je poznat po knjizi “Iz autobusa u superauto”, a i sam je u više navrata rekao da je s prvim zarađenim novcem kupio novi BMW, upitali smo ga, što bi mladim zagorskim poduzetnicima preporučio, kako i što raditi, da i sami dođu u mogućnost kupiti takav automobil.
– Savjetujem im da se fokusiraju na model biznisa. Neka ne troše vrijeme na formalnosti, već se trebaju fokusirati na svoju ideju, ali da pritom pripaze da ih ne dovede u neki ekstremni rizik. Najbolje vrijeme za ući u posao je sada, ne sutra. Moraju sami sebe zapitati, što točno želim, odlučim li se na taj veliki korak. Okolina često utječe na naše odluke. I ja sam bio student i svi su oko mene, pa čak i otac i majka, rekli da prvo moram diplomirati, pa ići u vojsku, pa onda stažirati, pa tek onda eventualno kreni raditi. Ali ideja je vrijedna danas, ne smije se čekati – savjetovao je Altuntaş, dodajući da upravo ovakav edukacijsko – znanstveni centar za mladog poduzetnika znači da ne mora brinuti o onim početnim rizicima, već da se u potpunosti posveti svojoj ideji i kreativnosti.