Prezentirani turistički podaci za Krapinsko – zagorsku županiju u prošloj godini

Zagorje u 2017. godini posjetilo 141.383 turista, koji su ostvarili 322.287 noćenja – evo tko nam najviše dolazi

Objavljeno: 19.01.2018. Alen Brodar

– Krapinsko – zagorsku županiju u 2017. godini posjetila su ukupno 141.383 turista, koji su ostvarili 322.287 noćenja, što je u odnosu na godinu ranije 15,22 posto povećanje u dolascima i 14,57 posto povećanje u noćenjima – prezentirao je na konferenciji za medije turističke podatke druge najbolje kontinentalne županije, koja je odmah iza Karlovačke, krapinsko – zagorski župan i predsjednik Turističke zajednice KZŽ Željko Kolar. Pritom je zahvalio svim turističkim djelatnicima koji su pokazali veliku motiviranost i profesionalizam u obavljanju svog posla i na zajedničkom angažmanu, kako bi se ostvarile ove odlične brojke, a učinio je to zajedno s voditeljicom ureda Turističke zajednice KZŽ Sanjom Škrinjar.
Zagorje je dakle prošle godine posjetilo 68.564 stranih te 72.819 domaćih turista, s time da strance predvode Slovenci (17.451 dolazak), Nijemci (8035 dolazaka) i Poljaci (10.766 dolazaka)dok su na četvrtom mjestu po broju dolazaka, njih 4993, Koreanci. Od domaćih, Krapinsko – zagorsku županiju najviše posjećuju Zagrepčani (17.909 dolazaka), Splićani (9381 dolazak), Riječani, odnosno stanovnici Primorsko – goranske županije (8628 dolazaka) te Istrijani (4934 dolaska), što je, objasnio je župan Kolar, i jedan od razloga što će se manifestacija “100% Zagorsko” ove godine po prvi puta održati u Puli.

Ukupno 2659 ležajeva

– Prosječno trajanje boravka turista iznosilo je 2,28 dana. Na području Krapinsko – zagorske županije imamo trenutno 2659 registriranih ležajeva, dok ih je sa zadnjim danom 2016. godine bilo 2318, što je povećanje za 341 ležaj. Villa Magdalena u Krapinskim Toplicama ima novih 30 ležajeva, odnosno njih 52 ukupno, dok se ostalo povećanje odnosi na apartmane, sobe i kuće za odmor – pojasnio je Kolar.
Po područjima unutar Krapinsko – zagorske županije, najviše je posjeta (51.046) i noćenja (130.743) ostvareno na području Turističke zajednice područja Općine Tuhelj, Grada Klanjca i Općine Veliko Trgovišće, a slijede Turistička zajednica područja Srce Zagorja (19.030 dolazaka i 59.625 noćenja), Turistička zajednica općine Stubičke Toplice (23.966 dolazaka i 47.086 noćenja) te Turistička zajednica područja Donje i Gornje Stubice (15.372 dolaska i 33.486 noćenja).
– Moram reći još jedno, a to je koliko gostiju dolazi u Zagorje vikendima na ručak. Tih podataka nemamo, a znamo da ako želite subotom ili nedjeljom ručati u nekom od naših odličnih restorana, ako nemate rezervaciju, čekate na mjesto jako dugo, ako ga i dočekate – istaknuo je Kolar.
Što se tiče zagorskih termi, odnosno kupališta, zabilježeno je 679.237 dolazaka. Na prvom su mjestu Terme Tuhelj s 302.705 posjeta, slijede Terme Jezerčica sa 179.827 posjeta, pa Aquae Vivae u Krapinskim Toplicama sa 157. 464 posjeta te Stubičke Toplice s 39.241 posjetom. Tako je porast posjetitelja na kupalištima tijekom 2017., u odnosu na 2016. godinu, kada je zabilježen 608.731 posjet, iznosio 12 posto.
Valja spomenuti i Nacionalno svetište Majke Božje Bistričke u Mariji Bistrici, koje je u prošloj godini zabilježilo 970.740 posjeta, što je pet posto manje nego godinu prije.
Što se pak tiče Muzeja Hrvatskog zagorja, u prošloj su godini imali 206.536 posjetitelja. Muzej krapinskih neandertalaca pritom je zabilježi 96.613 posjeta, Muzej Staro selo Kumrovec 54.288 posjeta, Dvor Veliki Tabor 28.536 posjeta, Muzej seljačkih buna 15.076 posjeta, Galerija A. Augustinčića 10.689 posjeta, a Muzej Radboa od srpnja 2017. godine 1334 posjeta.

Dodatna promocija

– Da bismo ostvarili onaj svoj cilj koji smo si zadali u Masterplanu turizma, da do 2025. godine imamo milijun noćenja, morali bismo godišnje rasti po 70.000 noćenja. U 2017. godini rasli smo preko 40.000. S izgradnjom novih kapaciteta, a prije svega mislim na hotel u Krapinskim Toplicama, koji će se početi graditi ove godine, neću biti nezadovoljan ni ako 2025. godine budemo imali primjerice 880.000 noćenja. U ovoj godini predstoje nam nove investicije u turizmu: uz spomenutu investiciju u Krapinskim Toplicama, Terme Jezerčica šire kapacitete, mi s Gradom Krapinom radimo na projektu bazena u Šemničkim Toplicama, Grad Pregrada je u projektu izgradnje ekološkog bazena, a gradi se i hostel u Zaboku. Naša Javna ustanova za zaštićene prirodne vrijednosti KZŽ radi jednu atrakciju koja se zove “Staza kroz krošnje”, koja će biti pored spomenika Lijepoj Našoj u Zelenjaku, bit će to posebno atraktivno za školarce. Intenzivirat će se i rad Turističko informativnog centra u Roses Designer Outletu u Sv. Križu Začretju, kroz koji godišnje prođe 1,4 milijuna kupaca – praktično svaki vikend će se tamo nešto događati. Također, naše najveće manifestacije – “100 % zagorsko” u Rijeci, Zagrebu i Puli, Babičini kolači, Štruklijada, Seljačka buna, imat će svoja zaštitna lica – poznati zagorski umjetnici, sportaši koji će dati dodatnu vrijednost našoj promociji. Svjesni smo da bez dobre promocije nema rezultata, pa zato ponovno pozivam Ministarstvo turizma i HTZ da povećaju sredstava promociju kontinentalnog turizma – nabrojio je Kolar.
Dodao je, odgovarajući na novinarsko pitanje, da je najavljena i ruska investicija proširenja Heli centra u Krapinskim Toplicama, u sklopu koje bi mogao niknuti i ruski hotel. Što se tiče projekta Stubaki, rekao je da je o njemu već puno pričalo i pisalo u posljednje vrijeme te da se na njemu radi s Jakom Andabakom
– S obzirom na aktivnosti koje smo imali u siječnju, vjerujem da ćemo ljudima u Stubičkim Toplicama i svima u Krapinsko – zagorskoj županiji moći prezentirati dobre vijesti – zaključio je Kolar.



Voditeljica ureda Turističke zajednice KZŽ Sanja Škrinjar:

Uskoro izlazi Zagorje Card – kartica kojom će se moći ostvariti popusti u našim toplicama i muzejima

Voditeljica ureda Turističke zajednice KZŽ Sanja Škrinjar nabrojila pak je sajmove i destinacije na kojima je prezentirana Krapinsko – zagorska županija, kao što su Berlin, Ljubljana ili Rimini, ili pak domaći sajmovi Place2Go i Wellcone, koji su održani u Zagrebu, a najavila je i izdavanje Zagorja Carda.
– Kroz nekoliko dana imat ćemo karticu koja će svim posjetiteljima omogućiti određeni popust prilikom posjeta kupalištima i muzejima. Moći će se nabaviti u uredima naših turističkih zajednica, kao i u smještajnim objektima. Namijenjena je prije svega individualnim gostima – objasnila je Škrinjar te potom nabrojivši sve aktivnosti kroz godinu, istaknula i brojna priznanja u turizmu koje su dobili Zagorci i zagorske destinacije u 2017. godini – nagrade Simply the Best i nagrade dodijeljene na Danima turizma.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba