Ovih dana sve nas je zaokupila vijest o plasiranju novog promotivnog video spota Hrvatske turističke zajednice koja je prikazana na sajmu u Londonu. Ljepote Hrvatske, naše poznate zvijezde kao prepoznatljiva lica na svjetskoj sceni, događanja, mogućnosti aktivnog turizma – jednostavno prekrasna slika Hrvatske koja se prikazuje u svijetu. Da, jest prekrasna slika – jednog dijela Hrvatske. Kad je splasnulo ono početno raspoloženje o tome da je napokon napravljen iskorak i predstavljena hrvatska turistička ponuda, tad je došlo do realnog sagledavanja što to mi zapravo nudimo. Imamo kontinent, a nudimo more? Imamo turizam 365, a nudimo sezonu? Težimo boljim turističkim rezultatima tijekom cijele godine, a nudimo Ultra Europe u Splitu? No, glavno pitanje koje se nameće: gdje je nestao sjever Hrvatske? Što je s turizmom u Međimurju, Podravini, i našem predivnom zelenom Zagorju? Kome mi prodajemo Bajku na dlanu? Sami sebi? Pa se onda javljaju dalje problemi i pitanja koji stvaraju začarani krug. Zagorci su se, budimo realni, počeli buditi i uviđati kako turist neće doći sam od sebe i da je potrebno sustavno raditi na promociji turizma kontinentalne Hrvatske, koja uključuje i područje Hrvatskog zagorja. No, ne znači li to da je upravo na međunarodnim sajmovima potrebno predstaviti cjelokupnu turističku ponudu Hrvatske? I reći turistima: dođite na naše brege, kušajte vina, probajte puricu z mlincima, moja bu vas bakica otpeljala na vrt da sami vidite kak se uzgaja povrće i otkud sva ta hrana dolazi na stol. A i još važnije, cjelokupna ponuda, od termalnih izvora, kulturne i povijesne ponude, aktivnog turizma, gastro i eno ponude je usporediva sa svim ostalim zemljama u susjedstvu, ako ne i kvalitetnija. Ali, što nam znači kvaliteta ponude, ako za nju nitko ne zna? Pogledajmo samo naše susjede Slovence – I feel Slovenia – brand za koji svatko tko dolazi u Sloveniju zna, zelena Slovenija koja promovira svaki dijelić turističke ponude svih svojih regija. Isto tako i Austrija, koja je zaista svima uzor, jer ono što je razvila jest upravo i samo kontinentalni turizam 365. A to je težnja i našeg turizma, ali kako? Tako da plaćamo 700.000 kuna za promotivni spot u kojem se vrti jedna manifestacija, dio obale i tri sekunde slavonskih ljepota? Spot u kojem je nestao sjever Hrvatske, nestalo Zagorje? Je li onda potrebno hvaliti se na sva zvona kako su nas ove godine na međunarodnom sajmu prepoznali novi turisti? A što su prepoznali? Malo obale i priču o moru koju znaju čim pogledaju kartu Europe. Istra u toj cijeloj priči ima posebnu ulogu, odnosno njezin župan. Njegov promotivni video iz ovogodišnje politlčke kampanje neodoljivo podsjeća na novi promotivni spot HTZ-a. Osim što je ista pozadinska skladba, koncept sadržaja je prigodno ažuriran, no s istom početnom idejom. Župan zna kako se radi promocija, Istra u tome prednjači, no sve to za mnogo manje novaca od ekskluzivnog spota za promociju u Londonu. Ipak je HTZ-ov spot ispričan na engleskom jeziku s ruskim naglaskom, kako bi europski turisti mogli razumjeti čar koju nudi Hrvatska. Tražiti krivca u cijeloj priči – to je jalni zagorski posel. Idemo naći rješenja. Maknuti privatne interese iz nacionalnih projekata, pa postaviti sve na zdrave temelje. Uložiti u promotivni spot 50.000 kuna, a ostalo u povezivanje turističke ponude kontinentalne Hrvatske. Ono što je isplivalo iz ove cijele priče o turističkom spotu je kronični nedostatak komunikacije između turističkih organizacija na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini. A da bi prikazali što Hrvatska zapravo jest, doveli turista na zagorske brege, trebamo svi zajedno malo promisliti, povezati se i početi zajednički raditi. Jer, što nam znači strategija razvoja turizma i predstavljanje na europskoj sceni, ako je ona samo mrtvo slovo na papiru?

 

FOTO: Šime Modrić