Župani Kolar, Čačić i Posavec u Čakovcu potpisali Sporazum za projekt “Sjever Hrvatske”

“Evo što želimo, a reći ćemo to i premijeru: Brza cesta Čakovec – Varaždin pa do Krapine, ista takva pruga i bolja povezanost sa Zagrebom te veće plaće za naše radnike”

Objavljeno: 27.06.2017. Alen Brodar

Krapinsko – zagorski župan Željko Kolar, varaždinski župan Radimir Čačić i međimurski župan Matija Posavec, samo nekoliko dana nakon što su održali radni sastanak u Krapini, gdje su pritom potpisali Izjavu kojom zajednički projekt željeznica upućuju Vladi RH na dopunu Nacionalnog programa željezničke infrastrukture, u Čakovcu su danas potpisali Sporazum za projekt “Sjever Hrvatske”.
Sa zaključcima ovog susreta i potpisanog Sporazuma, tri će župana zajednički pristupiti predsjedniku Vlade RH i resornim ministrima, na sastanku koji je sazvan za ponedjeljak, 3. srpnja u Požegi.

Vrijeme je za sjever

– Projekt sjevera Hrvatske je projekt svih sjevernih županija, jer je u pitanju ravnopravni regionalni razvoj naše zemlje. Naime Vlada je donijela projekt Slavonija težak 2,5 milijarde eura kojeg mi apsolutno podržavamo i smatramo da je kao takav potreban za pet slavonskih županija, no postavlja se pitanje što je sa sjeverom Hrvatske. Ne može se stalno govoriti da smo mi na sjeveru dobri, da se kod nas puno radi, da ljudi proizvode, da mi izvozimo, ali nam ljudi imaju male plaće. Novac koji je namijenjen izgradnji prometne infrastrukture uvijek ode na neko drugo mjesto i mi smo jednostavno morali reagirati. Nije neuobičajena praksa u europskim zemljama da Vlada određivanje financijske omotnice prepusti svojim regionalnim jedinicama, pa je vrijeme da nakon Slavonije, napravimo projekt za razvoj sjevera. To će biti naša inicijativa, zajednička, danas tri županije, sutra četiri ili pet, jer očekujemo da nam se kolege pridruže u tom projektu, kako bi zajednički nastupili prema Vladi i tražili za naše sjeverne županije jednak pristup europskom novcu kao što ga imaju svi ostali. To smo dužni našim ljudima, zbog toga su nas ljudi izabrali – rekao je župan Kolar te dodao da je, što se tiče projekta željezničke pruge situacija itekako povoljna, jer je za dio koji je u europskom koridoru 10A građevinska dozvola gotova, financiranje je odobreno, a radovi bi trebali početi kroz koji dan, od Zaprešića prema Zaboku.
Drugi dio koji je također u koridoru, nastavlja, od Zaboka do Krapine nove, također bi izuzetno brzo mogao početi, a nakon toga nastavlja se s projektiranjem dijela pruge koji od Krapine do Jesenja gdje se spaja na prugu Lepoglava i dalje nastavlja prema Varaždinu i Čakovcu.
– Zajedno možemo razvijati naše sredine, pogotovo kada je riječ o velikim infrastrukturnim projektima koji su vezani za sve tri županije i u ovom trenutku su ključna tri projekta koji su naš zajednički interes. Onaj koji je možda zbog najveće udaljenosti od Zagreba najveća potreba Međimurja, svakako je promet i prometna infrastruktura u razvoju cesta i željeznica. Zajedno ćemo krenuti u projekt gradnje brze ceste Čakovec – Varaždin. Ona će ići paralelno uz željezničku prugu, u prvoj fazi s izlaskom prije mosta preko Drave, a u drugoj fazi gradnjom novog mosta ta će se brza cesta nastaviti iz Varaždina prema Krapini.
Druga tema o kojoj smo veoma ozbiljno razgovarali je tema željezničkog povezivanja Međimurja, Varaždinske županije i Zagorja sa Zagrebom. Riječ je o projektu koji je težak oko pola milijarde eura, za koji postoji europski novac, a koji će put od Čakovca do Zagreba evidentno skratiti s tri sata na samo 50 minuta. O ovoj temi moramo govoriti jasno i glasno da nas se čuje, treba brzo reagirati, jer je do 9. srpnja otvorena javna rasprava za strategiju željezničkog prometa koju donosi Vlada.
Treća tema koja nam je izuzetno važna je tema prijedloga izjednačavanja prosjeka plaća nacionalnom prosjeku, s obzirom na to da su sve tri županije u istim problemima, a to je 18-19 posto niži prosjek plaće od nacionalnog prosjeka, pronalazimo rješenja i elemente kako plaće naših ljudi izjednačiti – rekao je župan Matija Posavec.

Predvodnici Hrvatske

– Čak 95 posto europskog novca u Europskoj uniji ide preko NUTS2 razine, ne devet ili 19, nego 95 posto! Ova zemlja nažalost, da li slučajno ili namjerno, formirala je statističke regije koje nemaju blage veze s pameti. Formirala ih je zato da omogući da ipak svi participiraju u europskom novcu i da svi sudjeluju u tome. Vlade nisu željele snagu regija, nisu željele logiku interesa regija, a sada je ova Vlada prepoznala specifičnosti i potrebe jedne Slavonije. Dobro, odlično, cijenimo, podržavamo, niti jedna primjedba, čak je dobro odmjeren i novac te je on korektno podijeljen, no mi ovdje poručujemo da želimo isto, ništa više, ali ni ništa manje – zaključio je župan Radimir Čačić te dodao kako je zajednički nastup tri županije i tri župana puno važniji, bolji i kvalitetniji nego da svaki župan ide zasebno pokušati ostvariti sve svoje projekte i zadaće.
Župani su također razgovarali o povezivanju veleučilišta, obrazovnih institucija, turističkih zajednica, Županijskih uprava za ceste, regionalnih razvojnih agencija, energetskih agencija, čiji će voditelji i direktori razgovarati međusobno na posebno organiziranim sastancima, ali ujedno i zajednički raditi te provoditi projekte u svim segmentima. Stoga su sastanku prisustvovale i ravnateljica Regionalne razvojne agencije Međimurje REDEA-e Sandra Polanec Marinović te ravnateljica Županijske uprave za ceste Međimurske županije Ljerka Cividini. Kako su naglasili župani, ova je suradnja otvorena i za ostale županije sjevera Hrvatske, i Bjelovarsko – bilogorsku i Koprivničko – križevačku županiju, tako da ovaj kraj Hrvatske može biti predvodnik u jednoj boljoj suradnji.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba