U skladu s europskim zakonom

Vozaču koji u dvije godine skupi 12 negativnih bodova, oduzima se vozačka, a za novu će moći polagati za dvije godine

Objavljeno: 24.01.2017. mladenmandic

Hrvatska do 20. svibnja, prema direktivi Europskog vijeća, mora uskladiti zakonodavstvo sa zakonodavstvom EU, što će utjecati i na stanje u cestovnom prometu. Kako piše Index.hr, prema riječima Josip Mataija, voditelja Službe za sigurnost cestovnog prometa, Hrvatska mora donijeti zakonske i podzakonske akte te njima implementirati dvije direktive. Jedna se odnosi na tehnički pregled motornih vozila, a druga na tehnički pregled gospodarskih vozila. Jednako tako, mora se redefinirati i sustav negativnih prekršajnih bodova.

Novost za pijane vozače

Što se tiče tehničkih pregleda, velika je novost ukidanje nultog tehničkog pregleda prilikom kupnje novog vozila. Oni koji kupe novo vozilo neće morati odmah na tehnički, nego tek nakon dvije godine. Radi se i na prijedlogu koji će redefinirati sustav negativnih prekršajnih bodova. Tako vozaču koji u dvije godine prikupi 12 negativnih bodova, trajno se oduzima vozačka, a za novu će moći na polaganje tek nakon dvije godine. Dosad bi se nakon devet negativnih bodova privremeno oduzela, a potom bi mu se vratila. Mataija je rekao kako su ovo samo prijedlozi, a konačan prijedlog iznijet će za deset dana. Novosti se uvode i za vozače starije od 65. godina, koji će prilikom produženja vozačke dozvole, opet morati na liječnički pregled. Mataija je istaknuo da planiraju uvesti i to da vozača kojeg su u kratkom roku ulovili tri puta pijanog za volanom, bez obzira na količinu alkohola u krvi, mora na izvanredni liječnički pregled, kako bi se utvrdilo je li sklon alkoholu. Dosad su to imali samo za one kojima se ustanovi preko 1,5 promila. Mijenja se i definicija mladog vozača. Prema sadašnjoj varijanti to su vozači do 24. godine, no predlaže se da to bude i onaj vozač koji ima tek dvije godine vozačkog iskustva, bez obzira na dob.

Nikad manje poginulih

U Ravnateljstvu policije se nadaju da će ove promjene pridonijeti još većoj sigurnosti na hrvatskim cestama, iako je ono sve sigurnije. Ističe kako je pozitivno da dosad nismo imali nikad manje smrtno stradalih na cestama nego 2106. godine, s 307, što je najbolji podatak u povijesti mjerenja, no još uvijek nisu zadovoljni jer Hrvatska u odnosu na vodeće europske zemlje, poput Velike Britanije, Njemačke, Nizozemske i Belgije, i dalje ima veći broj smrtno stradalih osoba na cestama.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba