Veliki preokret

Vlasnici teretnih vozila u Krapini i Daruvaru odsad će plaćati istu cijenu osiguranja

Objavljeno: 19.01.2017. mladenmandic

Prošla godina donijela je veliki preokret na tržištu osiguranja vozila u Hrvatskoj. Naime, većina osiguravatelja napustila je 30-ak godina star sustav računanja rizika za teretna vozila, te je na Hrvatsku počela gledati kao na jedinstvenu zonu osiguranja, što je nekim prijevoznicima sada prepolovilo cijene polica. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja provela je istraživanje tržišta osiguranja motornih vozila. Cilj je bio utvrditi promjene na tržištu osiguranja motornih vozila u odnosu na stanje prije dvije i tri godine. Kako piše Index.hr, ključni pomak na tržištu obveznog automobilskog osiguranja za teretna vozila u 2016. je da je većina osiguravatelja ukinula teritorijalni kriterij pri izračunu police obveznog osiguranja.

Hrvatska jedinstvena zona

Na taj je način Hrvatska, u odnosu na osiguranje teretnih vozila, u značajnoj mjeri postala jedinstvena zona rizika, što se izravno odrazilo na povoljnije uvjete i cijene polica obveznog osiguranja za sve cestovne prijevoznike. Time je došlo do smanjenja cijena polica obveznog osiguranja, a s druge strane, otklonjene su izrazite razlike u cijenama koje su, sukladno ranijem sustavu zona rizika, bile na štetu prijevoznika s registracijskim oznakama u području viših zona. Tako je u zoni rizika koja je obuhvaćala registracijsku oznaku Daruvara, gdje je najniža zona rizika, u pravilu kod svih društava za osiguranje iznosila oko 12 tisuća kuna. Nasuprot tome, za registracijske oznake Zagreba i Krapine, gdje su najviše zone rizika, cijena police osiguranja u pravilu kod svih osiguravatelja iznosila je oko 22 tisuće kuna.
Kod osobnih automobila, kod kojih 2013. unutar iste zone rizika praktično nije bilo razlike u visini premije, tri godine kasnije osiguravatelji uvažavaju klase vozila, što je rezultiralo većim razlikama u cijenama i većim izborom, zahvaljujući individualizaciji polica. Uveden je niz novih kriterija za izračun police, poput dobi osiguranika, jer su iskustva pokazala da su vozači u 30-im i 40-im godinama najmanje rizična skupina, za razliku od mladih. Osim dobi, pojedini osiguravatelji uvažavaju proizvođača i tehničke karakteristike vozila u nizu premijskih razreda, a neki odobravaju bonus veći od 50 posto, uz mogućnost prijenosa na članove obitelji ili obrt.

Zagorci pozdravljaju odluku

Zvonko Javorić, jedan od najdugovječnijih autoprijevoznika u Hrvatskoj, koji se tim poslom bavi još od 1983. godine, rekao nam je kako pozdravlja ovakvu odluku osiguravajućih kuća, jer se već dugi niz godina zdušno zalagao da svi autoprijevoznici u Hrvatskoj imaju iste uvjete pri registraciji svojih vozila.
– Naši kamioni voze po cijeloj Europi i zaista je bilo glupo da moramo plaćati skoro duplo veće premije nego neki drugi autoprijevoznici koji imaju registarsku oznaku, primjerice, Daruvara ili Našica. Kamioni, ali i osobna vozila s registracijskom oznakom KR, koja je uz Zagreb, u najvišem platnom razredu osiguravajućih društava, sigurno tijekom godine ne naprave više prometnih nesreća od prosjeka u Hrvatskoj – rekao nam je Zvonko Javorić.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba