SEDAM DUGIH GODINA

Grad Krapina i ove je godine u proračunu osigurao novac za izmještanje opasnog prijelaza, na potezu je HŽ

Objavljeno: 14.01.2017. Alen Brodar

Muzej krapinskih neandertalaca jedna je od najposjećenijih kulturnih ustanova u Hrvatskoj, a blizina željezničke pruge i cesta koja prolazi između Kneippove zgrade (starog Muzeja evolucije) i novog Muzeja krapinskih neandertalaca, pa njome prolazi lokalno stanovništvo koje živi u naselju Dolac, svakako predstavljaju potencijalnu opasnost, kako za posjetitelje Hušnjakovog, tako i za samo lokalno stanovništvo. I dok se sama pruga teško može izmjestiti, sam željezničko – cestovni prijelaz bi se mogao.

Primjedbe na dokumentaciju

I radi se na tome već više od sedam godina, i bivše i sadašnje vodstvo Grada su pokušali iznaći neko rješenje u dogovoru s predstavnicima Hrvatskih željeznica, međutim, iz HŽ-a su uvijek stizali nedorečeni odgovori, uvijek je trebalo još ovo ili ono, pa dokumentacija nije bila dobra, pa su imali primjedbe… Uglavnom, Željezničko – cestovni prijelaz Dolac je još uvijek tamo gdje je bio, a ne tamo gdje bi Krapinčani željeli da bude. No, u Gradu Krapini ne odustaju, pa je tako s iznosom nešto većim od dva i pol milijuna kuna i u ovogodišnjem proračunu predviđeno izmještanje ŽCP-a Dolac.
– 2013. godine ja sam nastavio ono što je bilo započeto već godinama prije. Ono što smo uspjeli riješiti je da smo napokon uspjeli dobiti sve suglasnosti na projektnu dokumentaciju, koja je u potpunosti gotova. Sada dakle više nemamo nikakvih upitnika nad glavom. Riješili 2015. godine i imovinsko – pravne odnose te je i tu čista situacija. U 2016. godini razmišljali smo što prijaviti na mjeru 7.2., koja je bila raspisana te smo se dvoumili između produžetka Ulice Frana Galovića i izmještanja ŽCP-a Dolac. S obzirom da je financijski gotovo duplo veći iznos produžetak Ulice F. Galovića (4,5 milijuna kuna op.a.), odlučili smo se za to – rekao nam je gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović, dodajući da se s HŽ Infrastrukturom vode pregovori da oni riješe signalizaciju, dok bi Grad Krapina osigurao sredstva, a to je taj novac koji je predviđen u proračunu, za izgradnju ceste i svega ostalog što treba. Naime, najveći dio projekta otpada upravo na željezničku signalizaciju, koja je poprilično skupa.

Kandidiranje na natječaje

– Ako nećemo uspjeti u tom dogovoru s HŽ Infrastrukturom, taj ćemo prijelaz kandidirati na neki drugi nacionalni natječaj – ili preko Ministarstva regionalnog razvoja ili preko nekih drugih natječaja koji su već u najavama i sigurno će biti raspisani. U krajnjem slučaju, pokušat ćemo iznaći mogućnost da se kroz druge vlastite prihode, a možda i kreditom to konačno riješi – zaključio je gradonačelnik Gregurović.
U HŽ Infrstrukturi odgovorili su nam da su upoznati s time da je projektna dokumentacija za izmještanje ŽCP-a Dolac prihvaćena te da je prema tehničkoj dokumentaciji investitor projekta Grad Krapina, ali i to da je, da bi se krenulo suradnju, istu potrebno zatražiti.
– Ako je Grad Krapina zainteresiran za to da u realizaciju tog projekta krene zajedno s HŽ Infrastrukturom, to treba i službeno zatražiti odnosno poslati prijedlog sporazuma u kojemu će jasno biti navedena prava i obveze te financijski udio potpisnih strana. Na temelju tog prijedloga HŽ Infrastruktura moći će razmotriti ima li dovoljno sredstava za sufinanciranje projekta Grada Krapine – kratko zaključuju u HŽ Infrastrukturi.
Iz Grada Krapine rekli su nam da je prema HŽ Inrastrukturi tijekom godina poslano više dopisa na tu temu, o traženju možebitnih rješenja i suradnje, kako bi se taj projekt konačno realizirao, međutim, odgovori nisu stizali.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba