POTROŠAČKA GROZNICA

“Na božićne poklone potrošimo dvije tisuće kuna, ako ne i više”

Objavljeno: 24.12.2016. Jelena Jazbec

Uz Valentinovo, Božić je najkomercijaliziraniji blagdan u godini. Već tjednima unaprijed potrošačima se na srebrnom pladnju servira sve u “božićnom stilu” – od odjeće, ambijenta, dekoracija, glazbe, hrane i pića, stoga ne čudi da nas tako lako u prosincu zahvaća božićni duh, i jednakom nas lakoćom napušta u siječnju, kada se vraćamo u stvaran život, brojimo koliko je kilograma viška na vagi, i shvatimo da je jedino smršavio iznos na našem tekućem računu.

Rezultati istraživanja

Potrošačka groznica u punom je jeku. Najveći broj potrošača u Hrvatskoj, njih 41 posto, za kupnju božićnih poklona potrošit će do 500 kuna, pokazali su rezultati istraživanja magazina “Ja Trgovac” i agencije Hendal, provedenog tijekom studenog 2016., na reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.
27 posto potrošača za tu će namjenu izdvojiti do 200 kuna, dok je blizu četvrtine onih koji će svoje najdraže razveseliti nešto skupocjenijim poklonima, pa će tako 20 posto ispitanika za poklone potrošiti do tisuću kuna, a četiri posto njih više od tisuću kunu. Poklone uopće neće kupovati 8,5 posto ispitanika.
Više od dvije trećine ispitanika istaknulo je kako namjerava potrošiti jednaki iznos kao i prošle godine, dok je 13 posto onih koji namjeravaju potrošiti više.
Istraživanje je pokazalo i značaj trgovačkih centara u životu suvremenog potrošača – 99 posto ispitanika istaknulo je kako kupuje u shopping centrima. Pravih šopingholičara, koji tamo kupuju svakodnevno, među njima je 16,5 posto, dok je većina onih koji u shopping centrima kupuju nekoliko puta tjedno, njih 40 posto.
Tragom ovih rezultata, obišli smo Roses Designer Outlet Začretje, kako bismo ispitali što o svemu misle građani.
Bernard Kraljić iz Bjelovara, 20-godišnji student ekonomije, u ovom se zagorskom outletu zatekao nakon posjeta manifestaciji “Advent u Zagrebu”.
– Ovdje sam prvenstveno došao u razgledavanje, no, nikad se ne zna. Možda zaista na kraju ispadne da sam došao u skriveni božićni shopping. Da, redovito kupujem božićne poklone, a na njih ukupno potrošim do sto eura. Najčešće kupim neki komad odjeće ili obuće, ili neki modni dodatak – otkrio nam je.
U razgledu izloga zatekli smo 52-godišnju Katicu Šoštar, medicinsku sestru iz Ivanca. Za nju su božićni pokloni tek simbolične sitnice na koje ne troši previše novca.
– Nikada ne potrošim više od 500 kuna – ističe.
Prijateljice Željka Brkić i Helena Hajdarović (23) žive u Zagrebu, a u Roses su došle tražiti – torbice. Željka je studentica, a Helena referentica prodaje. Obje se nalaze u skupini onih četiriju posto građana koji su za božićne poklone spremni potrošiti minimalnu hrvatsku plaću.
– Običaj nam je svakog Božića kupovati poklone za našu obitelj i prijatelje. Koliko potrošimo? Sve to ovisi o tome kome kupujemo poklon i koliko nam je ta osoba važna. Ukupno svaka od nas potroši sigurno dvije tisuće kuna, ako ne i više – otkrivaju ova Zagrepčanke.

12 milijardi kuna

Iz Hrvatske gospodarske komore pristižu visoka očekivanja vezana uz blagdansku potrošačku groznicu – najavljeno je da će potrošnja iznositi više od 12 milijardi kuna, što je čak pola milijarde kuna više nego prošle godine. Istaknuto je i kako će se najviše novca potrošiti na dječje igračke, obuću i odjeću. HGK je sve potrošače pozvao da se ovih blagdana vode krilaticom “Darujmo hrvatsko”, a najavljena su i sezonska sniženja, koja započinju 27. prosinca.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba