Mještani Preseke ogorčeni

HRVATSKE CESTE: Čak smo mijenjali lokacijsku dozvolu, ali neki i dalje nisu dozvolili otkup, pa pješačka staza nije projektirana

Objavljeno: 06.11.2016. Alen Brodar

– Preseka je jedino selo na potezu od Petrovskog do Valentinova, uz koju u rekonstrukciji državne ceste nije predviđen nogostup. U selu ima 15-ak djece koja svakodnevno idu pješice do autobusnog stajališta, a ovuda su se i prije vozili ludo, što će tek biti kada cesta bude obnovljena. Netko će stradati, to je neshvatljivo – požalili su nam se mještani Preseke Petrovske, ističući tako još jedan problem koji se pojavio pri rekonstrukciji državne ceste Petrovsko – Valentinovo. Naime, ta rekonstrukcija traje već dugo, a problemi su se pojavili s otkupom zemljišta pojedinih vlasnika parcela uz prometnicu. No, sada su mještani ogorčeni na investitore zbog toga jer se nije mislilo na pješake.

Od kolnika metar i pol

Franjo Presečki i Zdravko Rumbak iz Preseke Petrovske, pokazali su nam da nova cesta ide tik uz njihove dvorišne ograde te tamo nikako nema mjesta za nogostup.
– Moj je otac 1980. godine dobio rješenje da smije izgraditi ogradu 1,5 metar od kolnika. Pretpostavljam da se ta udaljenost tražila zbog naknadne izgradnje nogostupa. To je učinio i ograda je izgrađena metar i pol od ceste i tako je ucrtana. Međutim, sada su prilikom rekonstrukcije došli ni pola metra od ograde, pa mi nije jasno zašto se uopće pomicala os ceste. Sada će auti prolaziti tik uz ogradu. Paradoks je da s donje strane ceste ima mjesta, uostalom, cesta je i išla nešto niže – rekao nam je Franjo Presečki, dodajući da je zakon jasan i da se ograda, prije svega zbog sigurnosti, ne smije graditi tik uz cestu.
– A sada ispada da je upravo tako učinjeno, jer je netko u Hrvatskim cestama odlučio pomaknuti os ceste prema tih nekoliko naših ograda, zbog čega se izgubio prostor za nogostup – kaže Franjo, čiji je susjed Zdravko također imao ogradu metar i pol do kolnika, budući da su ograde u ravnini, no sada ima tek 30-ak centimetara.
– Ne radi se ni o tome da li je od nekog otkupljeno zemljište ili nije, niti je problem što se bez pitanja ušli na našu zemlju s cestom, gotovo skroz do ograda, ali nedopustivo je da se radi nova cesta, a da nemamo pločnik – zaključuju Presečki i Rumbak, ukazujući da su s donje strane prometnice Hrvatske ceste otkupile dijelove zemlje, čak i vinograda uz cestu, pa je njihovo od sadašnjeg koridora prometnice još i nekih metar i pol – dva. Stoga se pitaju zašto se ta otkupljena zemlja ne koristi za prometnicu, pa bi s gornje strane ostalo mjesta i za pločnik.
Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta odgovorila nam je kako je prvobitno rješenje u Preseki sadržavalo autobusna ugibališta i dijelove pješačke staze. No, neki vlasnici bili su nezadovoljni rješenjem, odnosno nisu dali suglasnost na otkup potrebnog zemljišta za isto, pa su čak sudski oborili lokacijsku dozvolu.

Gotovo do 15. prosinca

– Za potrebe nove lokacijske dozvole, a u okviru novih zakonskih propisa, izvršena je “legalizacija” D206, gdje je s vlasnicima parcela i HC-om utvrđena (dogovorena) granica cestovnog i privatnog zemljišta. Prema tim podacima izrađen je elaborat koji je proveden u katastru. Isto je bila podloga za izradu novog idejnog projekta za novu lokacijsku dozvolu i formiranje konačne čestice parcele s potrebnim dokupom u odnosu na tu granicu cestovne parcele. Obzirom da neki stanovnici Preseke i dalje nisu dozvolili potreban otkup za smještaj ugibališta, što se odnosilo na pomake ograda, lokacijskom i građevinskom dozvolom ista nisu predviđena. Pokušali smo realizirati stajalište na kolniku makar za školski autobus jer je to “čvorna točka” sakupljanja djece iz okolnih zaselaka na odlasku u školu. Što se pak tiče pješačke staze, ista iz navedenih razloga nije projektirana – objašnjeno nam je u Hrvatskim cestama.

Glasnogovornica HC-a dodaje da bi trenutno mogli osigurati koridor sitnim pomakom osi ceste na jug, za mogućnost izvedbe minimalne staze u budućnosti, no to je predmet nekog drugog ugovora i postupka, jer isto nije trenutno u okviru postojećih imovinsko – pravnih odnosa.
– U postupku ishođenja i lokacijske dozvole i građevinske dozvole, prema zakonskim odredbama, projektna dokumentacija je bila na javnom uvidu u propisanom roku, a svi vlasnici stvarnih nekretnina koji graniče s cestom su pozvani da izvrše uvid u istu. Tada je bila prilika za bilo kakve prigovore, zahtjeve, uvjete. Sva javnopravna tijela dala su svoje uvjete i suglasnosti i izdane su dozvole u skladu sa zakonom – zaključuju u Hrvatskim cestama. Potvrdili su nam da će svi radovi na projektu biti završeni do 15. prosinca ove godine jer su svi dogovori postignuti te su imovinsko – pravni poslovi pred završetkom.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba