Impressum  | Oglašavanje
Prijava |  Registracija

Aktualno

Auto Štagar – drugi banner

"Prostoria" - Sveti Križ Začretje



Kreće proširenje proizvodnje, a otvorit će se i 60 novih radnih mjesta

12. listopada, 2016. | autor Jelena Jazbec
Kreće proširenje proizvodnje, a otvorit će se i 60 novih radnih mjesta
Gospodarstvo

Jeste li znali da se ekskluzivni dizajnerski namještaj, čiji komadi na tržištu dostižu cijenu od 30-ak i više tisuća kuna, a izvozi se u više od 50 zemalja svijeta, proizvodi u Zagorju, točnije, u Svetom Križu Začretju?
Poduzeće “Prostoria” osnovano je 2007. godine, otvorenjem jednog maloprodajnog salona. U srpnju 2011. godine u Začretju je otvoren proizvodni pogon, u kojem se već punih pet godina proizvode dizajnerski i ojastučeni namještaj te sjedeće kutne garniture. Osnivač i vlasnik poduzeća je Tomislav Knezović.

Tržište i u Australiji

– Bavimo se proizvodnjom i prodajom dizajnerskog namještaja. Prodajemo u vlastitim maloprodajnim salonima u Hrvatskoj, dva u Zagrebu, jedan u Splitu i jedan u Beogradu, no većina naših proizvoda su izvozni proizvodi. Izvozimo u preko 50 zemalja svijeta – oko 30 europskih, 15 azijskih, a ima nas i u Sjevernoj i Južnoj Americi, Južnoj Africi te u Australiji, koja je izvrsno tržište – rekla nam je Mirjana Vidaković, financijska direktorica poduzeća, koja je najavila i proširenje proizvodnje. Naime, “Prostoria” je jedna od 32 tvrtke koje su dobile bespovratne potpore iz Operativnog programa EU Konkurentnost i kohezija.
– Počeli smo s proizvodnjom tepeciranih garnitura, fotelja, stolaca, ali sad smo odlučili krenuti u proizvodnju namještaja od punog drva. Djelomično nas je na to potakla činjenica da se drvo izuzetno cijeni na tržištu. Radi se o ulaganju u još jednu pomoćnu proizvodnu halu, koja se nalazi odmah do postojeće hale, o nabavci opreme, o zaštiti novih proizvoda te o nastupima na internacionalnim sajmovima, koji su nama izuzetno bitni jer tamo nalazimo nove kupce, kojih sada imamo preko 450. Nastupamo na najznačajnijim sajmovima u Milanu, Parizu, Londonu, Stockholmu, Kölnu, a to su uglavnom sajmovi koji imaju naglasak na dizajn. Surađujemo s domaćim i stranim dizajnerima, i kroz sam dizajn i dišemo – ističe Vidaković.

17,8 milijuna kuna

Ukupna vrijednost investicije je 17,8 milijuna kuna, a bespovratna potpora iz EU fondova iznosi 4,92 milijuna kuna. Prema projektu, poduzeće bi do 2019. godine trebalo zaposliti 60-ak ljudi, pa bi se tako broj zaposlenih trebao povećati sa 133 trenutno zaposlene osobe, na 167 zaposlenih. Također se očekuje povećanje izvoza i ostvarenje ukupnog rasta prihoda.
“Prostoria” surađuje s brojnim poznatim dizajnerima, poput kolektiva Numen/For Use, Grupe Studio te mladog Simona Morasija Piperčića, a direktoricu Vidaković upitali smo što Hrvati kažu na cijene u njihovim salonima.
– Jedni će reći da smo skupi, jedni će reći da nismo dovoljno skupi. Naš cijeli asortiman izrađen je od visokokvalitetnog repromaterijala, i zato smo pozicionirani na srednje visoki i visoki nivo namještaja. Tako se i prodajemo u Europi, gdje su prisutni svi ostali jaki brendovi. Ali u pravilu, cijene su u Europi 30 posto više nego u Hrvatskoj. Pravilo je da proizvođač u matičnoj zemlji ima nešto niže cijene, a i mi smo ciljano tako išli, s obzirom na smanjenu kupovnu moć u Hrvatskoj. Ne bismo rekli da smo preskupi, jer imamo i dizajn, i kvalitetu, arhitekti nas vole, prisutni smo u projektima, hotelima od četiri i pet zvjezdica, a tamo i pripadamo – ističe Vidaković.

Podijelite na društvenim mrežamaShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0

Komentari